123inkt - Printerinkt en Toner Cartridges - Homepage logo meer dan 4 miljoen klanten!

Beste Webwinkel van België

Bestel en maak dagelijks kans

Winkelwagentje

Aantal Product
Geen producten
Totaal: € 0,00
(Incl. 0% btw)
Laagsteprijsgarantie!
  • Home
  • Problemen met het installeren van huismerk cartridges?

Problemen met het installeren van huismerk cartridges?



Voor veel inkjetprinters bieden wij, naast de originele merkcartridges, ook cartridges van ons 123inkt merk aan. Deze cartridges bevatten vaak meer inkt en kunnen tot wel 60% goedkoper zijn dan de originele cartridges. Dubbel voordeel dus! Als u onverwachts problemen ondervindt bij het installeren van een huismerk cartridge, dan kan dat verschillende oorzaken hebben. Lees hieronder verder voor verschillende tips.

De cartridge past niet in de printer

De cartridges van ons 123inkt merk kunnen er qua vorm net iets anders uitzien dan de originele artikelen. Dat kan bijvoorbeeld te maken hebben met patenten van de fabrikant, waardoor niet exact dezelfde vorm mag worden gebruikt. Ook zijn cartridges soms universeel en geschikt voor meerdere printers. Daardoor kan het lijken alsof de cartridge niet past.

Heeft u het idee dat uw cartridge inderdaad niet in de printer past? Bekijk dan de onderstaande tips:
  • Controleer of het typenummer van de nieuwe cartridge overeenkomt met dat van de lege cartridge.
  • Controleer of de kleur van de nieuwe cartridge overeenkomt met de lege cartridge.
  • Controleer of u alle beschermmaterialen heeft verwijderd.

Na het installeren van de cartridge geeft de printer een foutmelding

Krijgt u na het installeren van de cartridge een foutmelding? Dat kan soms gebeuren en is bijna nooit een reden tot zorgen. Als u een melding krijgt, controleer dan het volgende:
  • Gaat de melding inderdaad over de cartridge die u net geïnstalleerd heeft?
  • Komt het typenummer van de nieuwe cartridge overeen met dat van de lege cartridge?
  • Komt de kleur van de nieuwe cartridge overeen met de lege cartridge?
  • Heeft u alle beschermmaterialen verwijderd?
Als u alle vragen met ‘ja’ kan beantwoorden, dan is het belangrijk te achterhalen wat voor foutmelding u precies krijgt. Het kan bijvoorbeeld gebeuren dat de printer u alleen een “waarschuwing” geeft dat de cartridge die u heeft geplaatst niet van het originele merk is. Dat soort meldingen kan u gemakkelijk wegklikken, waarna u zonder problemen kan printen.

Krijgt u een melding die u niet kan wegklikken? Dan hebben wij een uitgebreid vraag-en-antwoordsysteem waar u de meest voorkomende foutmeldingen en bijbehorende oplossingen voor uw specifieke printertype kan vinden. Dat overzicht vindt u in uw 123inkt-account.

Garantie

Mocht er toch iets met de cartridge aan de hand zijn, dan kan u terugvallen op een levenslange garantie. Ook kan een printerfabrikant nooit garantie weigeren als u 123inkt huismerk cartridges gebruikt. Klik hier voor meer informatie.

Onze 123inkt huismerk cartridges zijn dus een perfect alternatief voor de dure merkcartridges. Komt u er met bovenstaande tips toch niet uit? Onze klantendienst staat dagelijks van 8.00 tot 0.00 uur voor u klaar! 

Terug naar het blogoverzicht

Mogelijk ook interessant: