Webwinkel
Mijn 123inkt.be
Betaalopties:
Verzendopties:
FSC® gecertificeerd:
Beoordeling door klanten:
8.9/10 - 1.535 beoordelingen
8.9/10 - 1.535 beoordelingen
This site is protected by reCAPTCHA and the Google
Privacy Policy and
Terms of Service apply.
Tip!
123inkt kopieerpapier - 2500 vellen A4 - 80 g/m² FSC®
Populaire producten
Tips voor een tip-top thuiswerkplek
Werkt u een of meerdere dagen vanuit huis? Om productief en comfortabel te werken, is een goede thuiswerkplek essentieel. Hier zijn 7 belangrijke tips om uw thuiswerkplek goed in te richten.
1. Vind de juiste plek
Kies een rustige ruimte in uw huis waar u ongestoord kan werken. Dit kan een aparte werkkamer zijn, uw slaapkamer of een hoek van de woonkamer. Heeft u weinig ruimte, dan is creativiteit geboden. Denk aan een inklapbaar wandbureau, een verrijdbaar bureau of een (inbouw)kast met deur.Stimuleer creativiteit en innovatie door uw werkplek thuis te decoreren met planten, kunst of gekleurde muren.
2. Investeer in ergonomie
Voorkom rug-, nek- en schouderklachten met ergonomisch meubilair.- Gebruik een goede bureaustoel, die in hoogte verstelbaar is. Stel deze zo in, dat uw knieën een hoek van 90 graden maken en uw voeten plat op de grond rusten. Leg uw ellebogen ontspannen op uw armleuningen terwijl u werkt. Een goede bureaustoel heeft daarnaast een lendensteun om uw onderrug te ondersteunen en een rugleuning die uw rug volgt, van uw onderrug tot aan uw schouders.
- Stel uw bureau op de juiste hoogte in. Zorg dat uw armen in een horizontale positie liggen als u typt.
- Plaats uw beeldscherm op ooghoogte.
- Beweeg daarnaast regelmatig en varieer uw houding tijdens computerwerk. Las elk half uur korte pauzes in van 1 tot 2 minuten.
TIP!
Stel eerst uw bureaustoel in, daarna uw bureau en als laatste uw beeldscherm. Als u geen bureau heeft dat verstelbaar is in hoogte, kies dan voor een bureau of tafel van 73-77 cm hoog. Voor de meeste mensen is dit een geschikte hoogte om hun werkplek comfortabel in te richten.
Stel eerst uw bureaustoel in, daarna uw bureau en als laatste uw beeldscherm. Als u geen bureau heeft dat verstelbaar is in hoogte, kies dan voor een bureau of tafel van 73-77 cm hoog. Voor de meeste mensen is dit een geschikte hoogte om hun werkplek comfortabel in te richten.
3. Houd kantoorbenodigdheden bij de hand
Zorg dat u alle benodigde kantoorartikelen binnen handbereik hebt, zoals een pen, papier, notitieblok, nietjesmachine en perforator. Dit bespaart u tijd en verhoogt uw productiviteit.4. Zorg voor goede verlichting
Zorg voor voldoende natuurlijk licht in uw thuiskantoor. Dit maakt de ruimte aangenamer, bevordert de gezondheid en productiviteit, en verbetert het algemeen welzijn.Plaats uw beeldscherm zo dat er geen direct zonlicht op uw scherm valt. De zon kan schittering veroorzaken en het moeilijk maken om het scherm te zien. Als er ramen in de buurt zijn, zet uw scherm dan haaks op de ramen om reflectie te minimaliseren.
Voeg extra verlichting toe als u niet over voldoende licht beschikt. Zorg voor een combinatie van algemene verlichting en taakverlichting. Gebruik plafondlampen, vloerlampen of wandlampen voor algemene verlichting en voeg een bureaulamp toe om uw notitieblok, toetsenbord of leesmateriaal bij te schijnen.
LEES OOK: 7 kantoorartikelen voor thuis
5. Organiseer met opbergoplossingen
Houd uw thuiswerkplek opgeruimd en georganiseerd met opbergoplossingen zoals ladekasten, planken of opbergdozen. Dit is vooral handig als u geen aparte werkkamer heeft en bijvoorbeeld in uw slaapkamer werkt. Aan het eind van de dag bergt u alles dan in no time op, zodat de ruimte waarin u werkt weer zijn oorspronkelijke functie kan aannemen.6. Gebruik een goede headset of luidsprekers
Voor telefoongesprekken en videovergaderingen is een goede headset of luidsprekerset belangrijk. Daarmee bent u goed verstaanbaar voor klanten, collega's of zakenpartners en maakt u een professionele indruk. Daarnaast kan u anderen zelf ook duidelijk horen.Een goede headset, eventueel met noise cancelling, kan daarnaast omgevingsgeluiden blokkeren. Zo kan u zich beter concentreren op uw werk. Vooral in een lawaaierige thuisomgeving.
7. Productiever met een tweede scherm
Een extra beeldscherm kan uw productiviteit verhogen, vooral als u veel verschillende dingen tegelijkertijd doet of bijvoorbeeld grafisch werk verricht. U hoeft dan minder te schakelen tussen vensters en heeft meer overzicht.U kan het tweede scherm naast uw opgeklapte laptop of eerste beeldscherm plaatsen. Maar als uw thuiswerkplek daarvoor geschikt is, kan u bijvoorbeeld ook een monitorarm voor 1 of 2 beeldschermen aanschaffen. Hiermee bespaart u waardevolle bureauruimte en werkt u uw kabels netjes weg.
Met een goed ingerichte thuiswerkplek bent u niet alleen productiever, maar zorgt u ook voor een prettigere en gezondere werkomgeving. We wensen u veel werkplezier!
Heeft u nog vragen? Bekijk dan onze Vraag en antwoord pagina. Hier beantwoorden wij veelgestelde vragen. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Dan helpt onze klantendienst u natuurlijk graag verder.