Webwinkel
Mijn 123inkt.be
Betaalopties:
Verzendopties:
FSC® gecertificeerd:
Beoordeling door klanten:
8.9/10 - 1.539 beoordelingen
8.9/10 - 1.539 beoordelingen
This site is protected by reCAPTCHA and the Google
Privacy Policy and
Terms of Service apply.
Zorg voor meer overzicht in huis

Herkent u uzelf in de volgende situaties? Uw keukenkastjes puilen uit zodat u altijd moet zoeken naar wat u nodig heeft, uw thuiskantoor ligt vol met stapels papier waartussen u niets kan terugvinden of het gootsteenkastje moet dringend aangepakt worden. Gelukkig is het organiseren van deze plekken eenvoudiger dan het lijkt! Met deze 5 handige tips en een paar kleine aanpassingen, krijgt u snel terug overzicht in verschillende ruimtes in huis.
1. Keukenkastjes organiseren: snel en eenvoudig meer overzicht
Een keukenkast raakt snel vol en onoverzichtelijk. Door koffie en ontbijtproducten zoals havermout of muesli in voorraadbussen te bewaren, houdt u overzicht. Voorkom ook chaos in uw koelkast en vriezer door eten te bewaren in vershoudbakjes. Plak een etiket met de inhoud en houdbaarheidsdatum op de bakjes, zodat u altijd weet wat erin zit en hoe lang het nog goed is. Hierdoor voorkomt u verspilling en houdt u uw keuken netjes en opgeruimd.2. Voorraadkast efficiënt indelen: weet altijd wat u in huis heeft
Een volle voorraadkast is handig, maar zonder de kast te ordenen raakt u het overzicht snel kwijt. Sorteer producten op categorie zoals pasta, snacks of schoonmaakspullen. Gebruik labels op uw planken, mandjes of bakken, zodat u in één keer ziet waar alles ligt. Zo blijft de kast overzichtelijk en vindt u snel wat u zoekt.
TIP!
Plan een vast opruimmoment in! Ruim elke avond 10 minuten op of plan wekelijks een moment in om een ruimte te organiseren. Gebruik een Things to Do notitieblok om uw taken bij te houden en af te vinken.
Plan een vast opruimmoment in! Ruim elke avond 10 minuten op of plan wekelijks een moment in om een ruimte te organiseren. Gebruik een Things to Do notitieblok om uw taken bij te houden en af te vinken.
3. Thuiskantoor: papieren en documenten snel terugvinden
Facturen, contracten en administratie stapelen zich snel op. Voorzie mappen en classeurs van etiketten om zo documenten eenvoudig op te bergen en snel terug te vinden. Sorteer ze op onderwerp zoals belasting, werk of verzekeringen en maak gebruik van labels op lades of Opbergdozen om losse stapels op uw bureau te voorkomen.LEES OOK:
5 tips voor een opgeruimd kantoor
5 tips voor een opgeruimd kantoor
4. Zolder opruimen: slim indelen en ruimte besparen
Op zolder belanden vaak spullen die u niet dagelijks gebruikt, zoals kerstversiering, oude fotoalbums of kampeerspullen. Zonder de zolder goed te organiseren, wordt de ruimte al snel rommelig en onoverzichtelijk. Sorteer uw spullen in duidelijke categorieën en bewaar ze in doorzichtige opbergboxen met labels. Zo ziet u in één oogopslag wat erin zit. Gebruik stapelbare bakken om de ruimte optimaal te benutten en zorg ervoor dat veelgebruikte spullen makkelijk bereikbaar zijn. Door een goede indeling te maken, wordt uw zolder een handige en overzichtelijke opslagruimte.
5. Speelhoek: structuur voor kinderen en ouders
Speelgoed ligt vaak overal verspreid, maar met een goed systeem is opruimen veel gemakkelijker. Gebruik opbergboxen met labels voor verschillende soorten speelgoed zoals blokken, puzzels of poppen. Voor jonge kinderen kan u afbeeldingen op de opbergdozen plakken, zodat ze zelf kunnen zien waar het speelgoed hoort. Dit maakt opruimen leuker en eenvoudiger.Een opgeruimd huis zorgt voor meer rust en overzicht. Door spullen te labelen en opbergaccessoires te gebruiken, zorgt u snel voor een georganiseerde ruimte.
Heeft u nog vragen? Bekijk dan onze Vraag en antwoord pagina. Hier beantwoorden wij veelgestelde vragen. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Dan helpt onze klantendienst u natuurlijk graag verder.